hemma hos oss i gula huset!

Ligger i min säng under täcket med G´s tröja och myser med mig själv, har varit vaken sedan kl 6 men har legat kvar i sängen. (förutom morgon kiss) läst min bok och dagdrömt.
Låg i en timme om inte mer, stirrade rätt upp i taket och tänkte på min famil och en vanlig dag när vi alla är samlade och ska göra middag hemma...

Mamma och jag har tagit iniastetiv att börja med maten, AK ligger på soffan med sin mobiltelefon, Johanna gör nästan samma men även börjar hon att duka bortet, jag och Johanna häver ur oss massa ''dumma'' skämt hela tiden som vi två srattar åt, (tex om AK) mamma försöker inte lyssna på, men det synt att hon försöker hålla masken för egentligen tycker hon att det är kul!

Jakob går runt lite för att hänga med vad som händer i köket när han hör att vi skrattar, medans han ''gör sitt'' för att slippa hjälpa till.
Han kommer in i köket och skrattar med mig och johanna och lägger till en komentar, AK säger något lite halvspydigt till sin storebror men vi 3 skrattar bara mer (kan låta som lite mobbning jag vet, men vi gör allt med kärlek)

Alltså denna är då skriven från en dag då vi alla är på bra humör för annars låter lite lite lite anorlunda kan man säga;)

Maten börjar bli klar förutom mycket skatt och skoj kan någon (som jag) höja rösten lite med något liknande
-''du kan väl göra sallade iaf Annaklara''
får svar som tillbaka
-''men Jakob gör ju inget han heller''
(men gör den ändå, för jakob brukar oftast slippa undan)

Tillslut är det klart och fast än vi aldrig äter i samma tidpunkt hemma så kommer alltid Urban hem från jobbet samtidigt som maten är klar (han kan det där)

Ubbe kommer in igenom dörren och välkomnas av ramsor och hojande av mig och Johanna!

Vi alla sätter oss på våra platser och börjar äta, samtalen under middagen blir oftast av skämt av mig, joahnna och jakob, plus några ordvitsar och andra  skämt av Urban,
som Annaklara alltid komenterar med en suck men alla vi vet att hon faktiskt tycker att Ubbe är super rolig!
Mamma säger inte så mycket hon bara håller med och försvarar alla så snällt, och skrattar!

Ungefär så ser det ut.. lite anorluna nu eftersom johanna inte alltid är med och när hon är här uppe vi har ju en värdens bästa/älskade bebis liggandes på en filt på golvet heller i sin liggstol, och en Coffe som sitter med som jag och johanna kan skoja gott om;)

Saknar när hela våran familj är samlade i det fina gula huset<3

Nu ska jag gå upp ur sängen städa lite och kolla ut vad jag ska baka för något ikväll med rabarberna som har lagat i frysen sen i sommras, sen kommer mamma så ska vi fixa lite här hemma och sedan iväg till tingar för att greja massa där!
ha en bra fredag!


En typiskt urban bild;)


har inte så mycket bilder på hela syskon men denna bild säger mycket<3


den här bilden säger också en hel del<3

så har vi värdens finaste mamma som är bäst på alla sätt och vis<3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0