Självsortering

Goda gärningar kan vara mycket lätt! tex att sortera dina sopor, mycket lätt! har till och med lärt både Andrea och Lovisa detta!!
Här kommer lite tips från chochen!


detta är våra vanliga sopor på en vecka eftersom vi sorterar våra sopor! (jag stoppar ner handen och gräver lite eftersom min sambo inte är någon expert ÄN)


Mjuk och hård plast!

pappförpackningar, öppna påsen i soprummet och töm den i papp, och släng påsen i plast;)

mental, denna är på två veckor


här tömmer du dina sopor jätte lätt, det står ovanför tunnorna vart man ska slänga vad.


Så här kan man göra hemma, gjort det för lite hjälp till Andrea, och går det mycket bättre nu än innan då det var bara gråa lådor!
Pappförpackning! mjölk, fil, yoghurt- paket, äggkartonger och vinboxer


Plast, hård och mjukt!
Plastpåsar och plastförpackningar!

Brännbart
Allt utom kompost, papp heller plast så närstan inget! snorpapper och sånt..

kompost påsar är det som behövs till komposten, (har även en låda men råkade spilla
massa vatten på lappen så det syns dåligt)

Lätt som en plätt!;)


XOXO


Kommentarer
Postat av: Evelina

Men du kanske förstår varför ja inte hör av mig? För att ja inte känner att vi har nån syskon relation? Sen nu efter allt som har hänt så har ja velat vara själv och ja är inte den som tar konatkt med folk nu heller! hade blivit glad över att få ett sms! Sen i min blogg skriver ja om Leia och min graviditet!

2011-08-05 @ 13:06:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0