underbara helg!

Ligger i soffan och kollar på film, kom hem vid 7 tiden åt lite mat och nu ligger jag här.
Har haft en jätte bra helg, utan telefon och internet! efter jobbet i fredags packade vi in oss hela familjen i bilen åkte 3 timmar så var vi framme i Gunnarvattnet, vet inte hur länge sedan jag var där på sommaren.. alltid som liten följde jag och Johanna med Momma och Moffa dit heller mamma och pappa, men nu blir det ofta vintrana man hänger där uppe.. men ack var mysigt det är på sommaren med!

kvällen spenderade vi med lite mat, kaffe, vin, mörk choklad och film mys!
Lördag morgon, åt vi alla frukost tillsammans och sedan packade in oss ibilden och körde 2 km till Norge, upp på något fjäll, ur bilen i början gick vi alla i rad med varsin kantarellkorg och trallade.. hittade massa svampisar med efter 30 min sprang alla åt olika håll, skrek att någon ville till ett annat svampställe, någon skulle gå och ta massa kort, någon skulle kissa.. Urban höll på att spricka av ilska så vi åkte ganska snabbt hem igen men svamp hade vi med oss hem!
Jakob satt kvar i bilden och surade jag försökte Ringa johanna för att prata av mig men hon svarade inte.. tillslut tog jag några djupa andetag och började att rensa all svamp, allt slutade med en jätte mysig och god familje middag! Öring, potatis och självklart kantarellsås!

Sen var det bara iväg igen, festivalsjöbyn fisketävling, och massa mer.. jag, Mamma och Annaklara deltog INTE i tävlingen utan vi gick runt och kollade på för att sedan sätta oss och kolla på fulla människor och dricka kaffe!

Min bästa Lillebror Jakob kom 3a i tävligen och vann jätte fin termos och ficklampa i fin grön färg!
När vi kom till stugan igen ställde vi fram lite ost, kex och vin och satte på en film..

Söndagen samma som lördagen vi packade in oss men höll oss i Sverige denna gången, bärplockning denna gång för oss ''brudar'' medans killarna fiskade, men jag fick kasta tre gånger. tyckte jag var bra med ingen annan:P
så höll mig till blåbären lite mer än 1 liter blåbär står nu i min kyl!
den som vill komma förbi på blåbärspaj och kaffe är välkomna imorgon;)


Trångt i bilen, syskonkärlek!

''Urben starta fläckten, det osar massa'' nehe, det finns ju ingen!

Kaffe, mörkchoklad och ett glas rött vin!

snyggt!

det var staffet tävling och här har vi Gunnarvattnets hejarklack;) (tävlingen ingick i festivalsjöbyn)
Vi ska ha ett lag till nästa år! de är bestämt!

Alla tyckte inte det inte var så jätte kul att vara hejarklack regnet! haha


kanske sveriges snyggaste förgkombination! ut i svampskogen!

Här tog det stop, vända och köra till ett annat ställe!

Min fina svampkorg!




Fint

vet inte hur länge jag suttit och skrattat till den här bilden! vi ropade ''här är finns det massa''
och Jakob kommer springandes! hahahaha

Här har vi svampen!

Evighets göra!!

en timme senare!

Stugan!

på fisketävlingen i valsjöbyn



Tävlingens 3a blir interjuvad, ingen hörde dock vad han sa eftersom det var musik i bakrunden!

Söndagens STOR fiskare!

Ganska avanstrat men fick iväg den 2 meter ut i allafall (typ)



Ja det var några av alla miljoner bilder från helgen!
tack min fina familj för denna helgen<3


XOXO







Kommentarer
Postat av: Johanna

haha, jag dööööör ;))

2011-08-07 @ 23:37:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0