alltså östersundare

Vet inte om jag skrev det i bloggen, men den 1 april stod det i Länstidningen Östersund, att man skulle ha med sig ALLA däcken när man är ute och kör bil! för både för miljön och säkerhetenskull.
Man skulle bara stanna vid vägkanen och byta till sommardäcken när man kom till en sträcka där de var barmark..
Länk till detta

Här är lite från den artikln när LT ställer några frågor till Anders Könberg, chef för trafikpolisen i Östersund:

• Det verkar bli en massa skruvande efter vägarna?

Att byta däck går fort. Efter ett tag blir man van och en erfaren bilist bör klara det på en dryg halvtimme.

• Kommer det inte att bli trångt i kofferten om du exempelvis ska på semester och ska ha din packning med?

– Det går bra tycker jag, man får packa lätt.

 

HAHA! detta var ju självklart ett aprilskämt som iallafall jag och mamma satt och skrattade åt hela dagen!

Men!
höll på att sätta frukosten i halsen när jag läst dagens tidning.
Det står att det är många som inte fattade skämtet och kommer med sina däck till bilprovningen för att kolla dom.

haha tänkt att det finns folk som tog detta seriöst!

''man får packa lätt'' ja, med fyra däck i bagarslucken får man packa ganska ''lätt''




Många bilförare har fortfarande däcken i bakluckan ...

ÖSTERSUND LT

13 dagar efter LT:s aprilskämt kommer det fortfarande bilister till bilprovningen med bak- luckan fylld med däck.

– Det är otroligt vilket genomslag skämtet fick, säger Tommy Persson, som är chef för bilprovningen i länet.

Han berättar att det dagligen kommer bilister som stolt visar att de lagt däck både i kofferten och i baksätet.

– De blir något förvånade när vi berättar att det bara var ett skämt som Länstidningen hade den första april och att både bilprovningen och trafikpolisen var med på lurendrejerierna.

Tommy Persson säger också att folk kommenterar aprilskämtet så fort han visar sig ute.

– Många säger att de gick på det och att de tyckte att det var lyckat. Några kanske tog det på fel sätt, men så är det alltid.

I listan över 200 tidningars aprilskämt kom LT:s på 18:e plats i landet.

Länk till dagens artikel


Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej!

Jag driver en tv-blogg som heter http://tvminnen.blogg.se

Nu efterlyser jag personer som har någon anknytning till tv:n på ett speciellt sätt som kan tänkas vara med i min tv-blogg. Har du till exempel varit publik i ett engelsk-språkigt tv-program? Är du släkt med en jätte stor kändis? Var du ett av alfabetsbarnen i fem myror? Eller något annat liknande? Eller så kanske du känner någon person som har en speciell anknyning till tv:n om du inte känner att du har det? Skriv i så fall till mig om detta verkar intressant.

Trevlig dag!

Mvh

2011-04-14 @ 15:14:11
URL: http://tvminnen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0