BLÅBÄR

Var så sugen på något gott;) så jag bestämde mig för att göra smoothie gick upp till frusen och hämtade
frusna blåbär! men det blev att jag gjorde blåbär sorbe glass i stället;) de ni! väldigt komplicerat var det!!
ne det var det inte alls mixade frusna blåbär med stav mix och sen var det klart;)
och super gott och blått blev det även jag!



Obs att jag är blå även under foten!
Mumms!
Nytt läppstift ! ;)




Fakta om blåbär:


  • Förr såldes blåbär på apoteken som febernedsättande medel
  • Blåbär är rika på antioxidanter som skyddar cellerna från att åldras i förtid.
  • Bäret anses också vara bra för minnet och kan möjligen förhindra demenssjukdomar
  • Blåbär och vatten på flaska kan också fås att spontan jäsa varvid en alkoholsvag dryck erhålls
  • Blåbär liksom tranbär sägs också skydda mot urinvägs infektion.
  • 1,2 dl blåbär om dagen kan hjälpa oss att bevara eller till och med förbättra nedsatt minne, balans och koordination.
  • Blåbär, liksom dom flesta andra bär, innehåller många mineraler särskilt kalium, fosfor, kalcium och magnesium.
  • Vitaminerna i blåbär är främst C-vitamin och B-vitamin.
  • Att blåbär innehåller mycket näring förstår man då björnarna får sin huvudsakliga näring från bären.

Källa
http://www.sund.nu/

Kommentarer
Postat av: Victoria

Sötnos!!

2010-10-12 @ 16:07:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0