Göran, Roger heller vad det var!

Vi satt just hela familjen och åt, allt som vanligt lite Parasit snack, den har spridits sig till våran sjö nu, men som tur är så kommer vårat kalla, goda och friska vatten från berget;) också blev det lite vanligt ''hur var din dag'' prat, men det var inte intressant, enbart för jag nu sitter och skriver är för min Lillebror på 14 år är den tokiga (men söta) i hela världen!
Sen jag har flyttat hit och Andrea varit här så har det blivit mycket prat om Råge, jag och Andrea skojar alltid om att det var det var det ända vi lärde oss på biologin i 7-9 (betydelsen för ordet råge)
så har skojat om det ordet många gånger.
Jag skulle jag hälla upp vatten i mitt glas, men bedömde fel mängd vatten, trodde all de som var kvar i kannan skulle rymmas i glaset, med gjorde inte det (dåligt beräknat av mig) så det kommer lite överallt, men det var inte det som var grejen, utan då säger Jakob:
- haha så där Göran heller vad det var!
vi säger inget först för vi tror att han har en vän som heter Göran och gjort så någon gång..
men vi kommer på att han inte har någon som heter Göran, och frågar vad han menar..
- ja Göran heller om det var Roger som ni alltid skojar om..
då bryter vi alla ut i skratt (utom Jakob) tårarna rinner ur ögonen.
Jakob har inte fattat att det heter råge utan tror vi alltid skojar om någon som heter Roger som har gjort så där förut!
Vi förklarade för han att det faktiskt heter det när det kommer vatten precis ovanför glaskanten..
Känns som om det var längesedan jag skrattade så att jag grät, lite svårt att förstå nu när jag skriver det, men om man var med och såg Jakobs ansiktstryck när han först trodde vi skrattade åt att han sa Göran istället för Roger men sedan fattar att han har helt fel!
ne, det var otroligt kul! jag som 2 minuter innan satt och sa att jag skulle vilja veta hur Jakob tänker för han säger så knäppa saker hela tiden!
Bilden är till min lillebror så kan han se var ''Göran'' är för något!


XOXO

Kommentarer
Postat av: andrea

hahahahaa :D ja det var väl den där roger kanske ;) hahaha

2010-12-14 @ 19:12:45
URL: http://misseriksson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0