lugnt

kan inte säga att nu ligger jag i soffan och tar det lugnt för det har jag gjort i en vecka nu! har just kollat på två avsnitt av Hannah Motana med Annaklara, dubbat till svenska!
kom hem från stugan i söndags kväll, har haft det super bra, åkt massa skoter suttit i solen och njutigt med familejn!
kom dit på torsdag kväll då åt vi god mat la oss tidigt. på fredag åt vi alla frulle sen hoppade vi alla på skotrana och körde upp till fjället och till buan! där hade vi inte snöbolls krig ( jag skrek på alla att dom skulle sluta kasta och gick in och satt mej och sura en stund)
en underbar dag i allafall! kvällen satt vi i stugan hela familjen och åt god mat drack lite vin!
massa skratt in gick i denna kvällen!
lördag morgon! dagens planer va att åka på pimpeltävlingen som började klockan 11. men i våran familj är inte stressa så poppis! klockan 11 satt vi alla och målade ägg! jakob va den som ville iväg och moffa ville att vi skulle iväg så han slappa alla höga ljud!
vi kom iväg tilslut när det va en timme kvar av tävlingen, jakob sprang i väg och satte sig och fiskade, coffe skulle med göra det och jag njöt av att se han borra hål i isen den va en upplevelse! (haha)
jag och johanna hade lite brottnings match (jag vann) så satt vi på skotern och väntade på att de skulle ta slut.
de va inge sol när vi va på isen men när de äntligen var klart åkte vi tillbacka till buan och då kom solen! då där satt vi och njöt!
när vi kom tillbacka till stugan va de matlagning och stod på shemat! massa påsk mat!!
god mat blev det, men de som är när man är uppe i gunnarvattnet med momma, mamma och alla så hinner man inte bli hungrig innan de kommer mer mat i magen:P (får träna som tusan när jag kommet tillbacka till varberg)

men påskaftons kvällen blev jätte mysig med god mat och vin och trevligt sällskap!

söndag morgon! himmlen är helt blå och solen skiner!!
vi åkte upp till buan och sätter oss i solen! så härligt så kan inte beskriva med ord!
vi tar en tur änu mera upp på fjället och den utsikten och vädret gör att man vill bygga ett hus där och bara sitta och titta dag in och ut!
men gjorde inte det utan vid 7 tiden klämmde vi in oss i två bilar igen (jag körde ena)
tillbacka hem till espnäs!
när vi efter 2 timmar var hemma så kollade vi på film och bara myste! (tog det lugnt med andra ord)
johanna och coffy rullade tillbacka till västkusten på måndag men jag stannar kvar här i det lugna;)
Andrea kom hit och vi tog en promenad och sen blev det film, mat, mera film och satt och spelade kort med syskonen;) jag och andrea vann så klart! men fick gå och lägga mej vid 9 för mådde så dåligt! så fort jag röde lite på mitt huvud snurrade allt och hade så ont! funderar vad det kan bero på mej tror det är för jag har tagit det för lugnt ingen stress över huvudtaget så min hjärna inte fatta vad som händer.. min (egna uppfattning)

nu har jag besktivit min underbara helg! vad som händer nu är att vi ska äte lite frulle och sedan har jag ingen anning! andrea jobbar varje dag denna vecka till kl 21 så blir ingen shopping och det är kanske bra för jag har blivit förälskade i ett par skor så om jag går på stan så har jag inte råd att äta mat redsten av månaden.. fast det frstås så mycket mat jag ätit denna helg så behöver jag inge mer.. ååh VILL ha dom!

här är lite bilder från helgen!








































Buan!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0