Hemma i Espnäs igen..

har haft en toppen helg  i Gunnarvattnet:)

Vi kom fran till stugan lite efter 8 momma och moffa var där (dom hade varit där hela veckan) och dom hade lagat mat till oss:) mommas köttbullar!! mumms!!



mamma dricker lite vin:)



mamma, momma och jakob:)



ubbe;)



lets danse på den enorma tv;)


vi åt och pratade hela kvällen sen gick alla och la sej.. jag, jakob och Annaklara i ett rum mamma och ubbe i storarummet och momma och moffa i deras sovrum:) sen finns det inga flera rum förutom ett lite kök så vi va fullt i stugan:) (vi har vait många mer:P)
finns ingen dörr till vårat rum så jag vaknade kl 9 av att folk satt utanför och pratade och åt frulle:)
jag gick med upp och åt sen börja vi packa massäcken och klä på oss (som självklart tog sin lilla tid när det är våran familj det gäller:P)
sen va det jag och lillebror på en skoter, moffa på en. urban och mamma på en och momma och Annaklara bak i kälken bakom urban:)
så började vi köra upp på fjället! det va såå kul att köra upp igen! dunerkul det är en sån härlig känska när man kommer körades när man kommit bort från trädena och upp på fjället där man bara ser vitt, lite träd och anda fjäll! de är en underbar bild!
efter ett tag körandes kom vi fram till buan!
Buan är ett lite hus mitt i fjället inga bilvägar ingen el heller nått:P en ved spis och ett stort bord med massa stolar vårat fika hus kan man väl säga:P
när jag va liten va jag där någon gång på sommaren också då går man upp och så kan man sova där.. inget som jag fattar idag att jag vågade men men:P
vi satt utanför i solen och solade min komentar va att jag skulle bli brunare än johanna:P kanske inte blev så men:P

Jakob ville åka och fiska vi körde i väg alla men när vi kom till tjärn så bråste det så att vi alla utom jakob och ubbe åkte tillbaka coh satte oss och solade:P

när dom kom tillbacka (utan firrar:P) så grillade vi korv:D



systarar<3



spisen:)



mamma<3



lillebror och moffa på ett hörn:P



Magnus och momma ser inte alls för glada ut på bilden men det va dom:D



moffa!



dukar fram fika!



BUAN:D



utanför buan!
är ju inte riktigt de ja mena med den vackra fjäll men de är ändå fiint!







Klurr;)



den skotern jag kör:P den är INTE snyggast men helt okej att köra:D



Familjens skoter! den är kul att köra däremot:D hihi



mommas och annaklaras lite kälke:D



moffas skoter!
denna har han hadt i såå många år nu haha!



vi va där en nån timmer mer sen ville momma hem och kolla på skidskytte:P
så vi körde iväg!

när vi kom tillbacka så la annaklara och jag ss i sängen hon läste sagor för mej medans ja låg och blunda och lyssna:)
momma och moffa åkte hem till odensala och vi tog oss en promenad..
När vi kom hem åt vi tacos och sen på kvällen kollade vi bra på tv:)

när vi skulle lägga oss så va det en spindel i taket så lillebror fick ta bort den men det tog ett tag och det blev ett lite hej om:P men han räddade mej och jag fick ta hans säng i stället! han är underbar<3

vaknade på mindre bra humör eftersom jag inte fick så mycket sömn den natten varför vet jag inte va kissnödig och så låg jag bara och tänkte massa dummt.. så när man hör jakob och annaklara bråka klockan 9 utanför undrar jag om han är så underbar ändå:P
gick upp åt frulle sakta:P
sen började vi packa ihop och städade.. efter några tmmar åkte vi för till åkersjön för att åka slalom:D



men när vi kom till slalom backen lite innan 3 och såg att dom stängde 4 och hyra skider för 1000 kr och liftkort för en timme, de känndes inte helt okej.. så vi rullade i väg igen..stannade i krokom och åt god mat på världshuset där:)

väl hemma råkade ja förta paja sängen så ja la mej i soffan..sen gick jag upp och tog en dusch och det va väldigt skönt vill ja lova! man kände inte sej speciellt fräch..
sen kollade vi i familjen bara på tv resten av kvällen..
efter beck skulle ja sova och kommer på att jag gjorde sönder sängen lite så jag försökte laga men gick inte toppen så nu liger ja i den andra sängen nära glovet:S blää tur att jag är trött i allafall!

nu ska jag sova godnatt bilder lägger ja upp imorgon vet inte vart mamma har lagt kameran..
pusspuss och godnatt



va detta en dålig i'de av mej?!:S
kanske inte ska göra det..

blir ju bara fel.. men de kunde blivit kul..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0